måndag, januari 5

Natt.

Nu är de kväll och jag tror Hannah nu börjar vänja sig vid sitt nya liv i sin säng. Jag har nu ikväll bara varit inne 1 gång och nu har de varit tyst i 5 min. Jag trodde att detta skulle bli svårare, men jag har nu fått ett annat problem på halsen. Hannah vaknar kring 22-23 och vill då äta och sen krypa ner i MIN säng. Jag kör då hårt mot hårt och kan ibland lyckas med att få henne att somna om i sin säng. Men kring 01-02 vaknar den unga damen igen och då finns de ingen hejd på skrikande och de brukar sluta med att hon får kommer upp i min säng. Inatt vägrade jag att ta upp henne. Inatt skrek hon till kl 4 då fick de vara nog och jag ville sova.
Tänk att de ska vara så himla jobbigt att få in rutinerna...

Nu på kvällen var vi och handlade med Emma,vi gick också över dit och fikade lite. Ja, du hörde rätt...

Dagen har annars förflutit på ganska bra och jag har fått en hel del jobb gjort. Men de är svårt att hinna med någonting för sig själv och jag börjar nu mer än någonsin undra vart Caroline tog vägen. Känner att jag blir bitter när jag inte får sova, blir irriterad för småsaker och har liksom ingen ork kvar efter det att Hannah somnat. Är de så de är att vara småbarnsförälder?

Bilden där hon sitter i kundvagnen är tagen från ikea. Visst ser hon stoor ut..? Den andra är från en tupplur hos mormor...


1 kommentar:

Alexandra sa...

himmel vad hon har vuxit på den här lilla tiden! Nu är det bara för er att sätta er på flyget hit innan hon blivit helt vuxen! jag saknar er tjejer ju!