lördag, januari 17

Dop och kissekatt.

Hannah sov väldigt bra inatt och de är skönt att kunna vakna och vara ganska så utvilad. Vi åt frukost och sen bakade vi de sista till Liams dop som ägde rum i dag.
Klockan 1 möte vi upp Emma, Mats och Liam plus deras familjer och vänner i församlingshemmet innan vi i samlad trup gick in till Almby kyrka. Det var en välidgt mysig liten kyrka som var otroligt vacker inuti. Hannah ville som vanligt vara överallt och hon hjälpte till att sjunga Tryggare kan ingen vara. Hela dopet var över på en halvtimme, prästen var väldigt charmig och de var en rolig och mys stund i kyrkan. Tack för de.


Vi vandrade hemmåt kring 3 och Hannah somnade gott i vagnen. När vi kom hem passade jag på att lägga mig i sängen en stund och somnade jag med. Vaknade när H ringde, vilket nog var lika bra. Hannah vaknade halv 5 och fick lite mat i sig innan vi traskade över för att hälsa på kissekatten. Hannah är lite skeptisk till denna varelse och när katten hoppade upp nära henne verkade hon inte riktigt veta vad den ville. Minst sagt blev hon chockad när hon fick svansen i ansiktet.

Nu ligger min lilla ängel och sover i sängen och jag ska snart lägga mig och titta på nån film. Eller så blir de körslaget som förra veckan också. Imorgon blir de mathandling och ikea. Känns skönt att komma ut en del och träffa lite folk. Undra om jag ska försöka jobba också.

Jo, när vi gick från kyrkan till församlingshemmet så frågade en tjej mig om hur dom gör nu på vinterna när man begraver folk. Marken är ju stenhård och man ska ju ha upp en ganska mycket jord. Jag har ju ingen aning, men vet nån av er...?

3 kommentarer:

a.h. sa...

tryggare kan ingen vara..du vet, när jag var liten trodde jag alltid att det var något i stil med "trygga räkan...etc etc." tror du jehovan däruppe gillade't? :D

Alexandra sa...

jag kan allt min darling. Man har sånna här grejer som värmer upp marken så att det går att gräva i den. Svårare än så är det inte :)

Anonym sa...

Grävskopa. *tummen upp*