onsdag, januari 14

Babysång, mat och vänner

Idag var de dags för babysång. Kl 13,00 befann sig jag och tre andra mammor på plats i Betelkyrkan. Som vanligt var Hannah störst, bäst och vackrast. Och som vanligt var jag yngst. Men de andra mammorna var supergulliga och jag hoppas de kan bli någon fika ibland efter sången. Vi lekte och gjorde rörelser med våra barn, som mest verkade vara intresserade av varann. Hannah gillade också Elisabeth som höll i de hela, Hannah insåg fort att trumman hon hade var väldigt spännande.
Efter sångem åkte vi ut till universitet där mina kollegor väntade. Vi hade ett otroligt givande möte och det var skönt att komma igång på allvar efter jul och nyår.

Kring fem var vi hemma igen och drygt kvart över kom mamma instormande hos oss. Det beslutades hastigt att jag och Hannah följer med henne till Stockholm i morgon. Vi följer med henne till kista där de blir mysig lunch. Mer spontana saker.

Ni vet hur de finns vänner och vänner. Ringde Cissi lite snabbt för att avboka i morgon, men hux flux så kom hon hem till mig nu istället. Det bjöds på mat och té och tända ljus. Det är så underbart med folk som verkligen känner en. Så himla roligt att få ligga i soffan och bara skratta så tårarna rinner. Det är ett under att Hannah fortfarande sover.

Som sagt så är Hannah superduktig på att sova i sin säng. Men visst är de mysigt när hon kommer upp till mig...

1 kommentar:

Alexandra sa...

Hon blir så stoooor, varför är ni så långt borta hela tiden?
Jag saknar er