söndag, januari 4

Ikea och städning.

Igår så åkte jag och min kära mor till ikea. Handlade ljus, lakan och lite småsaker till Hannah. Hannah fick sitta i vagnen, ni där man kan sätta lite större barn. Hannah har nu blivit ett sånt stort barn så hon kan sitta där själv. Hon höll dock på att somna då hon då och då trillade ner mot mina händer.

Vi passade på att åka till Kid som säljer garinder och dylikt. Jag handlade nya gardiner och en ny pläd till min säng. Så nu är de lite mer sovrumskänsla i sovrummet och de har blivit mycket mysigare. Var mysigt att umgås lite med mamma och det var länge sen jag skrattade så mycket som igår. Tack mamma.

Idag kom mamma förbi och hämtade Hannah redan kl 11. Jag passade då på att krypa ner i ett varmt bad för att ta en liten paus från att bara vara mamma. Sen blev de full fart och jag såg till att hinna städa hela lägenheten och plocka bort alla julsaker innan Hannah hann hem igen. Så nu är de rent, fint och mysigt i vår lilla lägenhet.

Nu på eftermiddagen har jag och Hannis tagit de lugnt. Hon har varit lite gnällig så vi har suttit i soffan och lekt och pratat med henne plastfiskar. Lehat i sängen och sjungit om en en tjock krokodil. Nu ska vi försöka få ihop lite mat innan de är dags för sängen. Igår så mjuknade jag något och kring 11 fick Hannah komma upp i min säng igen. Men ikväll är de hårt mot hårt och hon ska banne mig ner i sin säng.

Avslutar med lite roliga bilder på Hannah.

Inga kommentarer: