fredag, januari 2

Ikväll..

... gick de faktiskt nästan lika bra som igår. Jag la henne dock lite tidigare då hon hade varit vaken sen kl 2. Hon skrek i ungefär 40 min och jag var inne ungefär var tredje fjärde minut för att visa att jag fortfarande var kvar. Men sen helt plötsligt somnade hon, utan napp och allting. Så nu är de tyst och jag får titta på På Spåret i lugn och ro.

Pratade kort med A om att de borde finnas en handbok i barn. Ok att de finns massor med böcker som rör barn och uppfostran. Men jag vill ha en bok som säger gör såhär på de här klockslaget, gör så om hon gråter på de viset och ge henne denna mat klockan si och så. Men så klok som hon är så påpekade hon att alla barn är olika. Alltså skulle en sån bok inte fungera på allt småbarn. Men Hannah kom ju inte med en manual, hur ska jag då veta vad som är rätt eller fel..?
Det är rent ut sagt skitsvårt att ha barn. Det som får tankarna igång är när P är här på sina små besök. Få känna på hur de skulle vara att faktiskt vara två. Och om man ska vara helt ärlig så förstår jag varför man ska vara två om ett barn. Tänk bara att få sitta på toa ifred, eller ta en dusch med både schampoo och balsam..? Snacka om lyx.

Jag vill igen påpeka att jag har valt detta liv just nu och trivs utmärkt med de. Men som ni vet tänker jag inte leva ensam resten av livet. Så de så...

Försökte länge och väl att lägga ut bilder.. Men de vill sig verkligen inte. Återkommer i morgon.

Inga kommentarer: