måndag, januari 26

Hannah

Hannah har mer och mer börjat ha små ljud för sig. För ett tag sen då andades hon in samtidigt som hon gjorde nåt konstigt läte. Nu sitter hon mest och gurglar så att salivet sprutar. Jag tror starkt på att hon försöker säga nånting men inte riktigt vet vad. Det ska bli spännande att se vilka ljud som är inne nästa vecka..

Att få vakna till någon som skriker är inte så jättetrevligt. Men att vakna till Hannah som ligger och gurglar i sin säng, de är desto mysigare. Hon somnade ju jättetidigt i går och då trodde jag morgonen var körd. Men kring 23 vaknade hon igen, blev ammad och somnade sen om. Halv 3 var de nästa gång att vakna, ammade inte så mycket då utan somnade om och sov till 6. Låg en stund i sin säng och vred och vände på sig men sov sen till 07,45. Nätterna är underbara nu och de är väldigt skönt att få sova ett par timmar i sträck. Nu ska vi bara försöka att sluta amma på nätterna. Men hur gör man de på bästa sätt...? För just nu, när jag inte har ammat på 7-8 timmar, så håller mina bröst på att sprängas. Jag som trodde maten höll på att sina.

Tack älskade mamma.
Godmorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

När jag ser Hannah vill jag bara rusa från kontoret och åka till er och pussa på Hannah...!!
Hon är så goooo..!!

a.h. sa...

åh GULLE!!! jag vill nypa i kinderna på sedvanligt tant anna vis. puss på er båda!

Alexandra sa...

Du är utmanad på min blogg!