onsdag, oktober 22

Sova.


Idag har jag tagit mammaledig. I mina termer betyder det att jag tog ledigt från omvärlden och var inne med min älskade dotter. Vi stod på standby om vi skulle behövas nånstans, men annars tog vi de bara lugnt. Vi har myst, lekt, badat och provat hoppgungan. Vi har lagat mat och tittat på tv, sovit på konstiga tider och pratat en hel massa. Det var vår dag.

Börjar bli trött, i både kropp och själ. Varje dag är de någon som har nånting och säga till om hur jag lever mit liv med Hannah. Det är alltid någon som har en åsikt som behöver yttras eller en blick som behöver kastas emot oss. Men då behöver man dagar som i dag, då man tar avstånd från hela världen för att återgå till de viktiga. Hannah.

2 kommentarer:

Anna sa...

Tack för inbjudan. Jag ska osa snart! Men inte här! Tack för lunchen och pajen häromdagen, både Therese och jag var riktigt nöjda med dagen.

Saknar dej och din underbara dotter!

Du är en toppenmamma, glöm aldrig det!!

Massa kram

Soffi sa...

Efter det jag läser så tycker jag att verkar göra mer för Hannah än vad många föräldrar som är två gör för sina barn. Din dotter kommer växa upp och bli en trygg och självständig liten flicka. Kram