torsdag, oktober 23

Mammaledig.



Vi tog faktiskt en dag till. En dag till av slappande och promenerande. Det är skönt att få knyta an till Hannah att få se henne utvecklas och verkligen följa med henne på den resa hon gör. Visa henne att jag finns här, varje dag. På bilden är vi på väg ut på en promenad och handling. Min lilla isbjörn.

Igår så rakade jag benen för första gången sen Hannah föddes. Jag tror de är viktigt att försöka behålla sin kvinliga sida även om man är mamma också. Inte för andras skull, för vem ser mina ben denna höst, utan för mig egen. Försöka komma tillbaka till den personen jag var innan förlossning och barn. Jag kommer aldrig bli densamma igen, men ändå få vara mig själv. Jag försökte en kväll att plocka ögonbrynen. Jag hann med ett innan Hannah bestämde sig för att de var dags för mat. Dagen efter såg jag lite rolig ut på jobbet.. Men de bjuder jag på.

Imorgon blir de jobb och sen ikea. Hoppas verkligen att få hem en ny säng så jag kan sova ordentligt. Vore så himla skönt att få effektiva timmar när de väl blir av.
Sen ska jag försöka flörta in mig på mat hos mormor och morfar om de inte blir för sent.

1 kommentar:

Anna sa...

Man får liksom inte riktigt reda på om det andra brynet någonsin blev plockat... jag bara undrar liksom. Men om det är så, att du vill plocka, raka, sova eller vad som helst så vet du att jag finns där. Jag kan sjunga en stund för Hannah, eller gå en promenad. Laga tacopaj eller göra chai-te. SÅ du kan få den där stunden. Men by the way så ser du alltid lika fräsch ut!

Kraam

Nu drar vi till Stockholm i helgen. Blir mysigt.