lördag, november 15

Stan, tvätt och vin.

Mycket har hänt. Igår var vi på stan med jonna och passade på att fika. Inhandlade även ett paraply då vädret börjar bli mer och mer tråkigt. Tog en sväng förbi föräldrarna när Bengts föräldrar nu är men ingen var hemma. Gick hem och sprang över till emma en på snabbfika. På kvällen kom hon sover över till mig och vi passade på att dricka lite vin tillammans. Bilden är på mitt favoritvin, som ni kanske förstår inte har druckits på en väldigt lång tid. Hon var även mitt moraliska stöd när jag la Hannah ensam i sängen, utan att behöva ligga där tills hon somnar. Kändes jättebra.

Idag så var det tänkt att vi skulle tvätta. Emma hade varit så snäll att boka tiden före min, så att jag skulle ha mer tid på mig. Men när jag kommer ner halvåtta, tiden började sju och man har alltid en timme på sig tills de är fritt fram för någon annan, då är de nån mupp som har tagit min tid. Eller ja, emmas då. Jag stod utanför säkert en kvart och hörde hur maskinerna där inne gick. Men inte en människa kom och då gav jag upp och tog med mig Hannah upp till sängen igen. Men fårn kl 12 fick jag min tvättstuga eftersom de var min tid då. Men usch vad arg jag var. Hade jag kommit på vem som tagit nyckeln, då hade jag skällt högt!!

Emma gick precis hem, de känns verkligen som om hon är de stående inslaget i min vardag. Känns verkligen helt underbart att ha någon så nära. Vi åt lite äpplepaj och hon höll Hannah en stund för att få lite avslastning. Uppskattat.

Lite läskigt att Hannis redan sover. Kanske beror på vinet jag drack igår? På bilden har hon precis legat på skötbordet. Helt ensam i cirka 2 sek...

Inga kommentarer: