torsdag, november 6

Jeans sökes.

Jag har nu påbörjat ett nytt projekt. Eller nytt och nytt. Ni som känner mig lite bättre och brukar umgås med mig vet att de ofta förekommer en jeans filt om vi är på pick nick eller bara ligger och solar. Ni vet också att de är min mamma som har gjort den och för ett tag sen insåg jag att jag ville ha den. Mamma sa nej, gör din egen! Sagt och gjort. Jag påbörjade filten för cirka 2 år sen, behövs de sägas att den inte blev klar...? Så detta har nu tagit tag i, tänkte att de kunde vara mysigt och ha tills nästa sommar då Hannah börjar bli lite äldre. Här ser ni ungefär vad jag tänkt mig. Jag sitter nu och klipper ut både stora och små fyrkanter som jag sedan ska sick sacka runt kanterna och sen på något vänster sy ihop till en stor filt. Men nu börjar mitt jeanstyg ta slut, så är ni närheten av Örebro och gamla jeans eller dylikt. Hör gärna av er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den ser ut att bli fin....lycka till!!! Hör av dig när du vill låna symaskinen....
;-)

Soffi sa...

Vad söt du är! Synd att jag bor så långt bort, skulle nog kunna bidra lite ;-)
Kram