torsdag, november 13

Du är vad du äter..


... går just nu på tv. Inte så himla roligt program, men där är de en mamma (ja, jag vet att hon är känd) som har ett litet barn på 4 månader. Denna mamma har redan slutat amma sin lilla pojke. Han äter dessutom fast föda utan att protesstera. När jag såg detta skrek hela min kropp NEJ!! Och jag känner mig verkligen inte redo att sluta amma. Visst ska jag snart börja med smakportioner, men jag vill såå gärna fortsätta amma min lilla ängel. Jag som var hel säker på att jag skulle sluta så fort de gick, men kroppen säger verkligen nej. Usch denna ångest. Hannah som inte ens vill ta flaskan...
Måste tiden gå så fort?

Idag kom älskade Anna hem till oss och åt riktig husmanskost. Potatismos, biffar med lingon. Väldigt gott. Sen åkte vi med henne upp på stan för att ha vårt första utbildningstillfälle på jobbet. Väldigt roligt. Hannah var supersnäll och charmade alla tjejer och killar.


Imorgon blir det staden.

1 kommentar:

Soffi sa...

Fast föda??? Inte burkmat alltså? Låter alldeles befängt i mina öron... Jag ammar Gus men han äter lite gröt och lite burkmat med..