måndag, september 29

Rutiner.


Vi börjar nu mer och mer få in våra dagliga rutiner, och nu ligger faktiskt Hannah och sover och jag får lite välbehövlig tid för mig själv. Dricka en kopp te, titta på tv och hinna med lite jobb. Men så fort jag går utanför rummet så tror jag att hon kommer sluta andas så titt som sätt springer man in för att kolla att hon faktiskt lever. Men de är bara jag som är nojjig...

Det är redan måndag och dagarna bara rusar förbi. Denna helg var otroligt mysig och den började med en heldag på stan med alla tjejor. Fika och en trevlig promenad på stan. Underbart sällskap till bussen också. Söndagen bestod av en biltur till Stockholm och Gröna lund med hela familjen. Hannah satt en stund på min mage men sen tog morfar över. Då tog passade jag på att åka lite karuseller och leka av mig en stund. Allt för att man ska orka med i veckorna..

Imorgon blir de jobb hela dagen och en tripp till BVC. det var nästan en månad sen som vi var där så de ska bli kul att se hur mycket hon vuxit sen sist. På kvällen blir jag för första gången branfri en längre tid då jag ska på RBUF möte och sen en föreläsning. Ska bli väldigt tomt att lämna bort henne, men samtidigt ganska så skönt. Får man säga så?

Det känns konstigt att tiden kan gå så fort. Att Hannah nu börjar bli sin egna lilla individ och människa. Och tänk att jag ska få vara med på den fantastiska resen. På tal om resor så håller jag nu på att planera en resa till Göteborg för mig och Hannah. Lite längre tågtur denna gång, men de ska nog gå bra.

Ville passa på att tacka alla er som läser, de kommer fram mer och mer vilka som gör de. Och jag blir rörd, verkligen!

1 kommentar:

Soffi sa...

Det där med att oroa sig, det kommer liksom med mammarollen... När man blir mamma får man leva resten av livet med hjärtat utanpå vet du!

Jag tycker verkligen du är så duktig gumman, du far runt och gör saker och lever ditt liv aktivt med Hannah. Du är en toppenmamma!
Kram

Ps. Kan du inte fixa så man kan kommentera med namn och URL? Jag använder inte den bloggen som är registrerad på blogger. Ds.