lördag, september 20

Mm.

Jag älskar verkligen att vara mamma, verkligen. Men när man blir förkyld och får feber, måste jobba och håller nu på att tvätta då blir man lätt irreterad. Inte bara att Hannah ständigt sitter på magen och gör sig påmind, allt är inte riktigt anpassat för en ensam mamma med bebis. Sen att man inte riktigt har någon att klaga för eller som berättar hur duktig man är. Visst ingår detta i mitt heltidsjobb som mamma. Men ibland kan man behöva ett uppmuntrande ord eller två. Men samtdigt vet jag att alla har fullt upp med sitt och alla har sina problem. Fast så ensam som man kan känna sig, är inte alls roligt. Man tappar lite sina vänner då dom har fullt upp med annat...

Men jag har tur som har Hannah, som dock inte vill sova med mamma utan bara sitta och prata och gå omkring, hon piggar alltid upp mina dagar.

Någon som vill dra lakan med mig?

1 kommentar:

Anonym sa...

Att vara mamma är ett heltidsjobb. Jobbet tar inte slut bara för att barnen växer upp och försvinner hemifrån. Men att vara mamma är också det bästa jobb som finns eftersom man får så mycket igen från sina "små".
Det är heller inte alltid så att man får förståelse från sin omgivning. Kram från en som vet.