tisdag, september 9

Ikea.


Idag, efter några timmars sömn ÄNTLIGEN, så var jag och Hannah med Lillemor till ikea för att inhandla en spjälsäng. Hannah var som vanligt på fantatiskt humör när vi är bland folk och satt snällt i sin bilbarnstol medans vi ihandlade de vi behövde. På bilden så kan ni se hur glad hon blev över sin nya säng. Men ni ska veta att de inte är speciellt lätt att sätta ihop en säng från ikea på egen hand... Med en skrikande bebis på magen. Inte att rekomendera. Men som tur var så får vi hjälp av mormor som kommer ridande på sin vita häst. Vad skulle jag göra utan henne.
Men ihop fick vi den och Hannah ska inatt få sova ensam för första gången. Undra om de gör mest ont i henne eller i mamma...

Hon har också blivit mer och mer förtjust i nappen och jag inser mer o mer vilken bra uppfining de är. Hon har varit nära många gånger natt hitta tummen men då trycker jag in nappen istället. Intalar mig själv att den kommer bli enklare att sluta med. Men båda har säkert sina för och nackdelar.

Har börjat titta på singelmammor också. Nån annan som följer den serien...? Jag tycker den är supermysig och Hannah passar på att ta en kvällsslurk medans mamma tittar. Men jag måstr också säga att allting verkar vara så puttinuttit med alla barn och mammor där. Jag tycker att verkligheten ser lite annorlunda ut. Mycket är underbart och fantastiskt. Men långt från allt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Häst och häst...Jeepen är ju stark som en men....
Hannah kommer att älska sin säng, den är ju ihopsatt av mormor.
Hannah är en underbar liten tjej som kommer att bli en lång och vacker flicka. Jag skall se till att hon INTE kommer att pierca sig i läppen eller taturea sig.
Mamma & Mormor

Alexandra sa...

hon är ju bara för söt! jag ser framemot att du sätter henne på tåget så jag kan lära henne allt jag kan här uppe :P

Soffi sa...

Så söt hon är! Gustav tycker också om när det händer saker omkring honom, de kanske blir uttråkade?
Nej du skruva från Ikea är ett gissel, vi har precis smällt upp ett halvt helt nytt hem ;)

Jag ser också på Singelmammorna (eller vad det heter). Jag tycker det är ett jättebra program men håller med dig om att de inte visar hela verkligheten. Det är inte alltid rosenrött och gulligull!