måndag, december 22

Så, idag då.

Idag bestämde sig Hannah för att vakna kring 4 i morse, hon ville inte alls somna om så upp gick vi. Det är lite deppigt att gå upp så pass tidigt då de fortfarande är kolsvart ute. Men, vi roade oss bäst vi kunde och kring 8 somnade Hannah igen. Jag la mig ner och vilade lite men bestämde mig ganska snart för att ta en dusch istället. Vi åkte iväg till jobbet där Bettan väntade. Det blev dock inte så hemskt mycket gjort, utan vi åt en tidig lunch och sen kom Kick förbi med massa gott fika. Roligt att bara få lite tid att prata om.

Bettan erbjöd sig sen också att ta Hannah nån timme så jag kunde göra klart alla julklapps köp. Detta var en underbart erbjudande då de kändes som om hela Örebro var på stan denna dag. Mitt tålamod är inte de bästa så jag blev mer än sur ett par gånger. Men nu är de mesta gjort så de känns superskönt.

Vi mötte upp Anna för en fika, lika mycket folk där. Sen kom mamma och Bengt och hämtade upp min lilla skatt. Anna och jag passade då på att få prata lite mer ostört vilket vart välsigt skönt. Sen möte jag upp Cissi på hemköp och vi inhandlade allt till ikväll. Då hon och Lotta har varit här på middag. Väldigt mysigt dåvi bestämde oss för att inte inhandla julklappar åt varann utan istället passa på att ses. Cissi var underbar och lagade mat i en tomteluva. Klart värt de...

Så, nu ska jag ta en skrikande unge i sovrummet. God natt.


Inga kommentarer: