tisdag, december 16

Bröstmjölk och ersättning.

Är det som stod på dagens agenda. Jag försöker att sluta amma vilket inte är helt lätt kan jag tala om. Hon får nu äta gröt på morgonen och något annat mumsigt på mitt på dagen. Så jag har nu bytt ut två ammingar mot mat. Detta gör att jag nu ständigt läcker bröstmjölk och luktar som en sur trasa. Men jag hoppas att detta ger med sig så jag slipper ha två stora fläckar på tröjan hela tiden.

Idag vaknade Hannah kl 5 och bestämmde sig för att vi skulle gå upp. Jag tyckte inte de. Men eftersom hon faktiskt sov sen kl sju på kvällen var de bara att pallra sig upp. Mys i soffan och en lekstund i slottet (babygymmet) fick henne snabbt trött igen och vid sju gick vi och la oss igen. Sen tog vi en promenad med Emma till ÖB och köpte påsar och sköljmedel. Varför de nu ska vara bra att ni vet de. Sen följde vi med dom upp och jag hjälpte Emma att färga hennes hår. Hannah satt i en stol i köket och blev underhållen av Emmas sambo Mats.

Cissi kom förbi kring tre och satt en stund med oss i soffan och pratade lite strunt. Hon följde sen med oss och handlade så blev de lite lättare att fåä med sig allting på en gång. Det händer ju att man får gå två gånger ibland.

Det var dagen de. Nu ska jag ha min ensamtid. Behöver jag nämna att Hannah sover?

Inga kommentarer: