söndag, december 14

Efter mycket..


.. om och men. Så ligger Hannah i sängen. Jag tror dock inte att hon sover, men så länge hon inte skriker. Så finns hon inte. Ja, de låter säkert hårt i era öron men väldigt nödvändigt i mina.

Men om vi ska börja från början så var de väl fredag sist. Då kom min mamma och hämtade hannah så jag fick julstäda ifred. Dammsuga, tvätta golv och damma. Passade också på att ta en dusch och, hör och häpna, raka benen. Har förstått att det blivit en följetång om mina stackars ben.Så nu vet ni de också... Dagen bjöd också på julklappsshopping med Tant Jonna. Vädret var allt annat är roligt men vi fick en del gjort, även om de var mysigast och äta tillsammans. På kvällen var vi en stund hemma hos hemma, men ingen längre tur då Hannah var lite trött.

Så, lördagen spenderades med en Herre från Stockholm. Det blev tur genom staden och sen vidare hem för mathandling och matlagning. Fick visa mina matkunskaper och visst kan även jag laga mat. Granen blev klädd efter mycket om och men, och nu sitter de även en pinne längst upp i granen. Mycket stiligt.
Idag blev de ingen sovmorgon då Hannah inte alls sovit bra och har nu kommit in i någon konstig rytm. Hon vägrar sova fram tills dess att hon blir övertrött och bara skriker. MEN, jag tog aldrig upp henne denna kväll utan hon fick ligga och skriva i min säng. Dock känner man sig som världens sämsta förälder.

Julspel och hemresa för Herrn stod på schemat i dag. Det är alltid lika roligt att gå på julspel där Anna spelar. En massa julstämming och bra humör tog man med sig därifrån. Nu ska jag passa på att jobba lite och få lite egen tid innan de är dags för sängen.

God natt. Ja, jag ser lite smågalen ut på den bilden. Men, de bjuder jag på!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Gumman man FÅR låta dem vara, man FÅR låta dem skrika lite! Du behöver inte alls känna dig som en dålig mamma, det är det sista du är! Stor kram

Alexandra sa...

du är världens bästa mamma till hannah, oroa dig absolut inte för det. love youuuuu

Anonym sa...

Var fin du är..!!