måndag, december 15

Periodare.

Hannah kan aldrig riktigt bestämma sig om hon ska sova eller inte. Jag la henne kring sju och då somnade hon utan problem, en halvtimme senare vaknade hon igen fick mat och snu sover hon igen. Det är otroligt svårt att hitta hennes sovrytm. Men jag försöker så gått de går. Nu åker vi till stockholm på onsdag, vilket kanske sabbar hennes rytm ännu mer? Är de för tidigt att ta ut henne på dagsutflykter..?

Idag har dagen varit ganska lugn. Jobbat undan en del, tog en kortis promenad och en tur till Emma för att planera maten till nyår. Ska bli otrolig rolig att få komma ut och träffa lite nytt folk. Har också provat en klänning jag hade innan graviditeten, och japp, den sitter som ett smäck! Känns bra.

Men nu har jag också bestämt mig för att gå ner kilona som finns kvar sen Hannah. och de är med basta! Jag som hade en sån motivaion innan förlossningen, vart tog den vägen? Men nu jädrar ska jag ner, tips och råd tas mer än gärna emot. Likaså promenad sällskap om ni skulle vilja de.

Imorgon blir de en del jobb, onsdag stockholm, torsdag jobb och fredag pepparkakasbak. Det har blivit min uppgift i familjen. Vilket inte alltid är så himla roligt då mina bröder tröttnar efter en halvdeg och jag får stå ensam kvar och baka ut allting. Men, detta år så får de faktiskt hjälpa till tills degen är slut!"

Hannah försöker prata med mig, har dock fortfarande svårt att förstå vad hon säger. Jag tror på, "mamma, jag älskar dig!

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag tror snarare på "mamma jag saknar tant alex, när får jag hälsa på henne?"

Anonym sa...

Det sägs att det tar ungefär ett år innan barnet har någotsånär sömnrytm. Med Gustav tycker jag det varierar från dag till dag.
Jag tror inte Hannah är för liten för dagsutflykter, det är ju nu de börjar bli nyfikna på världen!

Återigen, synd att vi inte bor i samma stad, jag saknar också promenadkompis. Har lyckats gå ner ca 18 kilo sedan jag var högggravid, varav 12 kilo var gravkilon, men behöver ju gå ner mer! 2009 blir mitt år!

Stor kram

Ps. Jag tror stenhårt på "Mamma jag älskar dig" ds.

Anna sa...

Jag vill promenera!!!!!!