fredag, december 19

På spåret

Jag älskar verkligen att vara sådär hel Svensson. Sitter nu och tittar på På Spåret, dricker té och stickar. Jag vill ha villa, volvo och kanske en vovve. Men om nånannan får bestämma så blir de ju såklart de, men då blir de ju annat efternamn också...

Dagen började på ett mindre trevligt sätt med samtalt från familjerätten. Men den 9 januari så är de sista gången vi ska dit, och då hoppas jag de blir slut på allt detta! Vi tog de annars lungt och sov lite lunch innan mamma kom och hämtade både Hannah och mig. Hon körde mig till Stadträdgården och tog med sig Hannah hem till dom. Jag fick avnjuta en underbar jullunch i lugn och ro med fina arbetskamrater. Mamma var så snäll som hämtade oss också och körde hem mig och en otroligt trött Hannah. Vi lade oss och vilade en stund innan vi hoppade upp ur sängen och började baka istället. Gjorde lite chokladkola som faktiskt blev supergod, ska bara komma på ett sätt att dela hela smeten på. Emma kom förbi mitt i rulltårtesmeten och hon hjälpte till att roa Hannah under tiden som jag gjorde klart. Det blir lite enklare att baka utan en bebis på magen. Konstigt.

Nu ligger skrutten och sover i min säng och jag njuter som sagt av att vara riktigt Svensson. Eller nåt åt de hållet...


Minns ni hur orolig jag var över att Hannah inte hittat sina fötter. Nu suger hon även på sina tår, behövde liksom inte vara så orolig. Saker och ting verkar komma i den takt som passar barnen själva.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar också På Spåret! Svensson-livet kommer nog med på köpet när man får barn, så känner iaf jag.
Gustav har precis hittat sina tår här i dagarna, så alla barn tar det i sin takt, precis som du skriver kloka du! Kram