måndag, mars 30

Sjukhuset.

Min älskade mamma har lyckats bryta foten och ligger nu inne på sjukhuset. Hon kommer att få komma hem i morgon med gipsad fot, så hon mår under omständigheterna bra.

Men när jag skulle besöka henne denna eftermiddag så gick jag samma väg som jag gjorde när jag åkte in för att förlösa Hannah. Har inte varit där sen förlossningen och jag kunde peka ut vilken stolpe jag fick stanna och hålla i under en värk. Detta får mig att tänka på våra olika livsöden. Vad hade jag gjort om jag inte hamnat här? I en tvåa omringad av leksaker och ett sovande barn? Ensam. Jag har valt detta liv och ångrar ingenting, men tänk om de hade sett annorlunda ut? Pluggat och druckit tentaöl, jobbat på Burger King som extraknäck och varit ute varje helg? Jag skulle inte byta för allt i världen, men man kan inte låta bli att undra...

Inga kommentarer: