tisdag, augusti 11

Ängel.

Igår mötte jag en sån där riktigt vardagsängel. I kön på Willys står de en tjej med de blåaste ögonen framför mig. Hannah sitter och pratar i vagnen och gör allt för att komma ut och kunna kasta sig på golvet. Denna tjej tar dock på sig ansvaret att roa Hannah. Hon leker titt ut, gömmer saker och leker med Hannahs elefant. Allt detta gjorde min tid lite enklare och jag kunde andas lite. När vi väl betalat och ska packa ihop våra varor så har denna ängel redan gjort de åt mig. Hon lämnar mig med orden, jag hoppas någon gör samma sak för mig när jag får barn. Jag ville mest skrika, jaaaa!! Ring mig när du fått en liten knodd så ska du få se på hjälp. När man träffar en sån människa så får man tillbaka hoppet litegrann, tänk att de faktiskt finns hjälpsamma människor. Jag ska börja göra likadant...

1 kommentar:

Anna Karlsson sa...

Oj, jag blev verkligen rörd när jag läste detta. Håller med, man får hopp när man ser att det finns människor som inte bara tänker på sig själva, utan ser lite längre än så!

Saknar er. Vill se er snart :D