måndag, juni 15

Dagis.

Nu har dagen kommit då de börjar bli dags att fundera på dagis. Vi fick i dagarna veta att Hannah har fått plats på Almby förskola och i morgon ska jag på någon sorts intro. Jag försöker nu att fundera ut att allt jag vill fråga om. Öppettider, mat, vilken sorts pedagogik används, hur ser lokalerna ut, kommer barnen vara ute nånting, hur mycket personal jobbar och kommer min älskling få hjälp med allt hon behöver? Frågorna är oändliga. De jobbiga är att behöva gå dit själv...

5 kommentarer:

Sofia sa...

Åh vad jag önskar att jag kunde följa med och hålla dig i handen lite! Puss & Kram
Har ni förresten redan varit förbi våra trakter eller när är det på g?

Kram

Marcus sa...

Du vet att jag följt med om du velat..

Jessy69 sa...

Hej där !!
jag känner inte dig och du inte mig, men jag är Josefins storasyster och hittade till din blogg via Jossans blogg.
Jag är själv både mamma ( till 3 ) och pedagog och det enda rådet jag vill ge dig när det gäller förskola är: Inrikta dig på personalen. Ingen pedagogik eller lokal eller material i världen kan gottgöra en personal som du inte trivs med .....
Känn av stämningen ... känn efter om du själv skulle trivas på förskolan ....
Dessvärre kan personalen bytas ut så helt oviktigt är förståss inte allt det andra men min bästa råd är: Personalen !!
Lycka till
Jessica Andersson Larsdotter

Anonym sa...

Hej. Hörde att
ni ska komma upp till norr! Om du vill så har vi resesäng, vagn och bilstol att låna ut?:-)

Pia sa...

Det var jag som skrev det sista!:)